تاریخ انتشار: جمعه 1402/09/10 - 10:27
کد خبر: 489495

فصل خانه تکانی فصل کنکور نیست/ خواسته جدید مادران دانشجو چیست؟

 فصل خانه تکانی فصل کنکور نیست/ خواسته جدید مادران دانشجو چیست؟

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بلاتکلیف است و هر سال جا به جا می‌شود، اردیبهشت‌ماه زمان خوبی برای برگزاری بود. اما حالا کنکور به عقب کشیده شده و در اسفندماه برگزار می‌شود. در این میان برخی از داوطلبان کنکوری از این بازه زمانی ناراضی هستند،

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را در سایت خود منتشر کرد، با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در روز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ عنوان شده است. در این میان برخی از داوطلبان کنکوری از این بازه زمانی ناراضی هستند. 

این نارضایتی‌ها به سامانه فارس من نیز رسید و برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار«تغییر زمان کنکور ارشد به اردیبهشت‌ماه» شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

« زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بلاتکلیف است و هر سال جا به جا می‌شود، اردیبهشت‌ماه زمان خوبی برای برگزاری بود. اما حالا کنکور به عقب کشیده شده و در اسفندماه برگزار می‌شود. هر سال زمان شروع ماه رمضان بیشتر به زمستان نزدیک می‌شود، سوال من این است که تا کجا می‌خواهند زمان برگزاری کنکور ارشد را تغییر دهند؟ دو سال دیگر ماه رمضان تقریبا در بهمن‌ماه شروع می‌شود، در این صورت تکلیف کنکور ارشد چیست؟ به بهمن‌ماه منتقل می‌شود؛ برای سال‌های بعد چه اتفاقی می‌افتد. چرا کنکور ارشد را مانند قبل در اردیبهشت‌ماه برگزار نمی‌شود؟»

* برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در یک بازه زمانی مناسب

سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس می‌گوید : بازه زمانی برگزاری کنکور در اسفند‌ماه برای داوطلبان مناسب نیست چرا که افراد درگیری و مشغله‌های خودشان را دارند، شرایط به نحوی نیست که داوطلب بتواند درس بخواند، فضای‌ خانه شلوغ و در بازه زمانی خانه تکانی است، باید بازه زمانی به نحوی باشد که فرد داوطلب بتواند درس را مطالعه کند. داوطلبان در اسفندماه که زمان خانه تکانی است، نمی‌توانند به درستی درسشان را مطالعه کنند.

* اردیبهشت‌ماه؛ زمان مناسبی برای کنکور کارشناسی ارشد

وی افزود: دربازه زمانی اردیبهشت‌ماه مشکلاتی نیز وجود دارد، اساتید دانشگاه‌ها می‌گویند که نمی‌توانیم نکات  درسی را کامل بگوییم، دانشجو‌یان باید خودشان درس را مطالعه کنند اما اردیبهشت ماه زمان مناسب‌تری به نسبت ماه‌های دیگر است.

سردبیر این پویش در رابطه با زمان مناسب برای برگزاری کنکور می‌گوید: برگزاری کنکور در اردیبهشت‌ماه به نسبت اسفند‌ماه بهتر است، چرا که اردیبهشت‌ماه فصل امتحانات است و داوطلبان آماده‌تر هستند. اسفندماه، استرس‌ها به حدی زیاد است که افراد تمرکز درس خواندن را ندارند، اگر بازه زمانی برای برگزاری کنکور به عقب برگردد یعنی داوطلبان در بهمن‌ماه کنکور دهند چالش‌های جدیدی برای داوطلبان پیش می‌آید.

یکی دیگر از متقاضیان کنکور ارشد می‌گوید: بنده دانشجو و یک مادرم دوست ندارم که از درس‌هایم عقب بمانم و از طرف دیگر نتوانم به زندگی خود رسیدگی کنم  شاید برای بسیاری از افراد برگزاری آزمون در اسفندماه زمان مناسبی باشد. اما برای بنده که یک خانم خانه دار و دانشجو هستم این بازه زمانی بازه نامناسبی است.

*خواسته داوطلبان کنکوری مادر از مسؤولان

وی می‌افزاید: از مسؤولان و سازمان سنجش خواستارم که بازه زمانی برای ماه دیگری در نظر بگیرید و بنده به نمایندگی از تمامی مادرانی که امسال کنکور دارند خواهش می‌کنم که برگزاری کنکور ارشد را به تعویق بیاندازید.

* راه را برای مادران دانشجو هموار کنید

فاطمه شهرباف دانشجوی علوم ارتباطات می‌گوید: من یک مادر دانشجو هستم که یک فرزند نوزاد دارم، برای بنده دشوار است که در سال تحصیلی در کلاس‌های کارشناسی شرکت کنم اما بسیار علاقمندم که در کارشناسی ارشد نیز شرکت و ادامه تحصیل بدهم اما بازه زمانی کنکور کارشناسی ارشد برای ما مادران بسیار سخت بوده است. زیرا همانطور که گفتم ما به صورت پیوسته به کلاس‌ها نمی‌توانیم برویم و بسیاری از نکاتی که اساتید می‌گویند برای ما جای سوال دارد و ما نیاز به تمرین و تکرار داریم تا خود را به دیگر داوطلبان برسانیم.

* فصل خانه تکانی فصل کنکور نیست

الهه سادات هاشمی دانشجوی روانشناسی می‌گوید: چند سالی است که از درس جدا شدم و امسال تصمیم دارم که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم کنکور کارشناسی ارشد در اسفندماه‌ برگزار می‌شود، همانطور که مطلع هستید این ماه خانه تکانی انجام میشود و از طرفی اگر تمامی نکات را کنار بگذاریم ما باید چند ماهی درس بخوانیم برای منی که فرزند کوچک دارم سخت است. اگر بازه زمانی کنکور کارشناسی ارشد  به تقویق بیفتد برای ما بسیار خوب می‌شود.

* از نکات ناگفته اساتید تا استرس داوطلبان

ریحانه پاکزاد دانشجوی حقوق می‌گوید: تعویق کنکور چند سالی است که در سال‌های متفاوت اتفاق افتاده، اگر بخواهیم یک نگاه سطحی هم بیاندازیم بازه زمانی اسفند‌ماه اصلا زمان درستی برای کنکور نیست چرا که بسیاری از نکات ناگفته مانده و هنوز بسیاری از داوطلبان حین تحصیل آماده نیستند.
وی می‌افزاید: مادران دانشجو مسؤولیت‌های سنگینی برعهده دارند و بازه زمانی اسفند نیز برای آنها سخت است.

یکی دیگر از مادران دانشجو می‌گوید: اسفندماه زمان مناسبی برای کنکور ارشد نیست، چرا که روزهای شلوغی است و خانواده‌ها کارهایی را برای شروع سال جدید انجام می‌دهند و افرادی که داوطلب کنکور ارشد هستند درگیر این کارها و مسؤولیت‌ها می شوند.

وی می‌افزاید: علاوه بر این در اسفندماه هنوز بعضی از درس‌های دانشجویان تکمیل نشده و هنوز اول ترم جدید هستند و تا پایان ترم و تکمیل درس‌‌ها و نکات، تقریبا سه ماه مانده است. چرا باید این بی‌عدالتی در حق داوطلبان کنکور ارشد انجام شود؟ مسؤولین برای کنکور کارشناسی و دکتری هم همین گونه عمل می‌کنند؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top